piątek, 2 maja 2014

Afrykańska sałatka z awokado i kukurydzą.

Każdy kto zagląda tu częściej wie, że mam słabość do Afryki. Marzy mi się praca Lekarza bez Granic i myśl o tym powraca do mnie, jak bumerang. Wiem, że kiedyś tam dotrę. Wiem, że kiedyś będę tam pracować. Nawet może nie tak znowu kiedyś. Na razie za to mogę Wam polecić świetny komiks "Dzienniki Birmańskie" Guy'a Delisle, w którym pojawia się wątek MSF. Jeżeli lubicie komiksy, interesują Was inne kultury, podróże i praca Lekarzy bez Granic to lektura w sam raz na tegoroczny maj. 
Ja tymczasem wracam do "Vegan for her" i zostawiam Wam przepis na kolorową i bardzo smaczną sałatkę. Inspirowałam się przepisem z "A vegan taste of East Africa". Wprowadziłam maleńkie modyfikacje wykorzystując kukurydzę z puszki, zamiast świeżej-gotowanej, dodałam soli i posypałam rzeżuchą zamiast kolendrą, bo ta pierwsza rośnie w ogrodzie, a tej drugiej nie miałam pod ręką. Z sałat użyłam zwykłej masłowej i rukoli, ale może być każda inna lub ich mix. 
Polecam Wam ją bardzo serdecznie. Sprawdzi się doskonale na drugie śniadanie do pracy, lunch czy też kolację.  I na piknik majowy również. 



Składniki: 
  • 1 awokado, pokrojone w kostkę
  • 100 g kukurydzy z puszki, około 1/2 puszki 
  • jeden średniej wielkości pomidor,obrany ze skórki, z usuniętymi nasionami, pokrojone w kosteczkę
  • 100 g papryki, około połowa strąka, z usuniętymi nasionami, pokrojone w kostkę 
  • 1/2 czerwonej cebuli, obrana ze skórki
  • ząbek czosnku, przeciśnięty przez praskę lub posiekany drobniutko 
  • mała papryczka chilli, posiekana 
  • świeża kolendra do posypania ( ja użyłam rzeżuchy ogrodowej w zmian) 
  • sok wyciśnięty z połowy limonki 
  • świeżo mielony pieprz 
  • sól do smaku 
  • liście ulubionej sałaty
Wymieszaj ze sobą wszystkie uprzednio pokrojone owoce i warzywa. Dodaj przyprawy i sok z limonki. Ponownie wymieszaj. Ułóż na liściach ulubionej sałaty bądź sałat i posyp kolendrą. Podawaj ze świeżym pieczywem bądź grzankami. 
Gotowe. Smacznego. 


 

"I'm a African" :)


2 komentarze:

  1. Z tą Afryką to prawda , nawet ja przez ciebie Maddy smażę afrykańskie pączki
    a sałatka bardzo fajna i tak w moje smaki

    OdpowiedzUsuń