niedziela, 12 maja 2013

Garść nie moich myśli.


Chciałam napisać kilka słów od siebie, ale potem pomyślałam, że po co, skoro inni już powiedzieli za mnie to, co chcę Wam dziś przekazać, a więc zostawiam Was z tymi cytatami. Wcielacie je w życie! 

Miłego tygodnia! 



"Właściwie to tak sobie myślę, że każdy chce poczuć, iż jego życie to coś więcej niż jedzenie i produkowanie śmieci. Wydaje mi się, że dobrze jest móc spojrzeć za siebie i powiedzieć, że zrobiło się wszystko, co było można, żeby innym pozostawić po sobie lepsze miejsce. Możesz spojrzeć na to tak: co może bardziej motywować do działania, niż chęć zrobienia co w ludzkiej mocy,  by zmniejszyć ból i cierpienie?" 


"Kiedy jest mi źle, myślę o tym jak źle jest bezsilnym, bezbronnym zwierzętom w tych potwornych gułagach rozpaczy. To nadaje perspektywę mojemu bólowi. Pamiętam również o tym, że ja znalazłem się tu z wyboru. Zwierzęta nie. Zachęcam aktywistów, aby dbali o swoje zdrowie. Trzymajcie się blisko swoich rodzin i ludzi, których kochacie. Bądźcie dla siebie dobrzy. Miejcie poczucie humoru. Ostatnio trochę medytowałem i bardzo mi to pomogło. Polecam również, by pić duże ilości wody, regularne ćwiczyć, uprawiać chociaż jeden sport, słuchać muzyki, dużo czytać i choć raz dziennie wybuchnąć radosnym śmiechem. 


Stres pojawi się na pewno. Życie aktywistów jest bardziej intensywne, wrażliwe i czujne niż życie wielu innych osób. Z definicji jest więc nieustannie podatne na wszechobecną przemoc. Gdybym jednak miał wybrać jedno z dwojga, to wolałbym się spalić wiodąc autentyczne życie pełne współczucia niż powoli rdzewieć prowadząc życie pełne przemocy i pozbawione refleksji. Nie ma powodów, żeby czegokolwiek żałować. 

Nie ma odwrotu." Philipp Wollen


"Co robisz, aby było lepiej?" 

2 komentarze:

  1. Dziękuję Ci za ten post, to zdanie szczególnie dało mi do myślenia: 'Kiedy jest mi źle, myślę o tym jak źle jest bezsilnym, bezbronnym zwierzętom w tych potwornych gułagach rozpaczy. To nadaje perspektywę mojemu bólowi."

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ma odwrotu. Ładnie powiedziane.

    OdpowiedzUsuń