środa, 28 listopada 2012

Robimy dyniowy mus na zapas! :)

O tym jak bardzo kocham dynię rozpisuję się na moich blogach przy każdej możliwej okazji. Muszę jednak ze smutkiem zauważyć, że sezon na nią powolutku mija, choć tu i ówdzie, zwłaszcza na ryneczkach można ją jeszcze bez żadnego problemu dostać. 
U mnie, w rodzinnym domu dynię się mrozi. Rodzice po prostu obierają ją i kroją w kostkę, a później wrzucają do zamrażalnika w stanie surowym  Stąd zimą, od czasu do czasu, pojawia się na stole zupa dyniowa. Taka poznańska, na mleku ( sojowym obecnie:)) na słodko. Osobiście nie jestem jej wielką fanką, ale to tylko dlatego, że nie lubię słodkich obiadów. Taka zupa z kolei na bank pasowałaby mi na śniadanie. Z pełnoziarnistym makaronem na przykład. 

Ja też, podobnie jak moja Mama i Tata, mrożę dynię w swoim poznańskim mieszkaniu. Ale robię to nieco inaczej, bo w formie musu. Dzięki temu mam od razu gotową bazę do ciast, muffinów, ciasteczek, deserów, zup  czy sosów. 
Patent na przygotowanie dyniowego musu widziałam na wielu blogach. 



1. Dynię przecinam na pół i wyciągam ze środka pestki
2. W zależności od jej wielkości: jedną połowę lub obie, gdy się mieszczą układam na blasze z piekarnika przekrojoną częścią ku dołowi. 
3. Wlewam 2-3 szklanki wody do blachy. 
4. Tak przygotowaną dynię piekę przez około 1,5 godziny w 200 st.C.
5. Następnie dynię studzę, ściągam skórę, a dynię mielę w blenderze lub malakserze. 

Przekładam do pojemników do mrożenia, szczelnie zamykam i wkładam do zamrażarki. Gotowe.

Róbcie zapasy, żeby potem nie było płaczu, że dyni nie ma...


4 komentarze:

  1. a ja się bardzo ale to bardzo zdziwiłam jak dynię w marcu w moim ulubionym sklepie zobaczyłam, więc jadłam juz zupę, piekłam placki, zrobiłam pasztet i ... pomysły mi się skonczyły, więc pozwolisz, ze podkradnę patent na mus i to danie jednogarnkowe z dynią, mniaaaaaam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podkradaj, nie krępuj się! A to danie jednogarnkowe sama chętnie bym zjadła. ;)

      Usuń
  2. Witaj :)
    Właśnie tworzę wpis i chciałabym zrobić odnośnik do Twojego z wyżej przedstawionym sposobem na dynię :) Robię właśnie sernik z tym pomarańczowym cudem i chciałabym żeby odbiorcy mogli mieć odnośnik sposobu zrobienia musu z dyni, bo sama użyłam "maminego" ze słoika. Czy odnośnik może się zatem znaleźć w notce? Byłabym wdzięczna, bo sama się nie zetknęłam z pieczeniem dyni w tak dużych częściach i myślę, że to bardzo ciekawy sposób :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Our service schedule is tailored to suit your wants and
    similar day service can be accessible. Simply call the Griffin Waste Service in your area.



    Stop by my weblog; Dumpster Price Akron IA

    OdpowiedzUsuń