piątek, 3 sierpnia 2012

Ciasto jagodowe. Raz, dwa!

 

Lato! Najpierw truskawki i czereśnie, a potem cała plejada gwiazd - poziomki, maliny, porzeczki, wiśnie, jeżyny, borówki amerykańskie i  nasze cudowne jagody! Są jeszcze rozmaite śliwki i pyszne papierówki. Nie możemy narzekać na owoce lata naszej strefy klimatycznej, bo nie dość, że są obłędnie smaczne, to jeszcze fajnie się prezentują i można je jeść bez opamiętania. 
Ja korzystam z nich jak mogę, bo uwielbiam owoce. 
Jakiś czas temu przyniosłam z lasu 2 litry jagód, które własnoręcznie zebrałam. 
Z części zrobiłam koktajl, część wsunęłam łyżeczką, a cześć powędrowała do tego oto ciasta. 
Jest łatwe do przygotowania, a przede wszystkim smaczne!
Jeżeli będziecie mieć z zanadrzu trochę jagód, przygotujcie je sobie do popołudniowej kawy z przyjaciółmi, rodziną, czy książką lub gazetą. 


Składniki:
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1/3 szklanki cukru trzcinowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 1/3 szklanki napoju sojowego
  • 1/3 szklanki oleju 
Wrzucamy składniki do miski i ugniatamy z nich jednolite ciasto. Foremkę do tarty smarujemy olejmy i wykładamy ciastem, tak aby z boków pozostały wyższa warstwa. 
500 ml jagód i 2 łyżki cukru trzcinowego mieszamy razem. Wsypujemy na ciasto. 
Pieczmy przez około 40 minut w piekarniku nagrzanym do 180 st. C. Jagody mają dużo pektyny i to ona powoduje, że po pokrojeniu jagody trzymają się na miejscu i nie rozsypują po całym talerzyku. 

Gotowe!






Lubię!


8 komentarzy:

  1. też lubię!
    pozdrawiam cieplutko,
    szana,
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. zdecydowanie mam słabość do jagód.. :-))

    OdpowiedzUsuń
  3. Maddy geniusz! Ciasto świetne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Poproszę takie - raz, dwa!
    Piękne!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie jagody strasznie szybko znikaja. Ale moze uda mi sie zachomikowac troche na taka tarte :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasto cudowne! Jadłam, więc polecam. Zniknęło w oka mgnieniu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Można zrobić z mrożonymi jagodami?

    OdpowiedzUsuń
  8. Z pewnością nieaktualne, ale gdyby ktoś jeszcze potrzebował tego info:

    Tak, śmiało można z mrożonymi, jedyne co zauważyłem robiąc je to soki które puszczają i mogą się nawet lekko wylewać poza ciasto, przez co stracimy na wizualnym efekcie ;) Niemniej wyszło przepyszne. Właśnie robię podobne, tyle że ze smażonymi jabłkami.

    Dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń