niedziela, 14 sierpnia 2011

Scones z borówkami amerykańskimi // Blueberry scones!


Scones są wystarczająco popularne w Polsce, aby znaleźć je na wielu kulinarnych blogach, jednak nie są jeszcze wystarczająco znane, aby można kupić je w większości piekarni czy cukierni. Jestem pewna, że jak otworzę pewnego dnia własną wegańską knajpę, będę serwować scones z sezonowymi owocami. 
Scones, które widzicie poniżej  znalazłam na blogu Sisters'cooking, ale orginalny przepis pochodzi stąd. Zmieniłam trochę składniki i voila! Mamy wspaniałe, aromatyczne wegańskie ciasteczka. Jesteście zachwyceni?  

The scones are quite popular in Poland and you can see them in a lot of cooking blogs, but it's not easy to get them in a bakery or a cake shop. If I open one day my own vegan cafe, I'll definitely serve scones with seasonal fruits.  
The scones, which you see below, I found on Sisters' Cooking blog, but the orginal recipe you can find here. I've changed the ingredients a little bit and there you are! We've got excellent, aromatic vegan cookies. Do you fancy some? 


Składniki na 8 scones / to bake 8 scones you'll need:
  • 150 g mąki pszennej/ 150 g plain flour
  • 80 g mąki orkiszowej pełnoziarnistej / 80 g all-purpose spelt flour
  • ½ łyżeczki proszku do pieczenia / 1/2 tsp baking powder
  • 1/2 łyżeczki sody / 1/2 tsp baking soda
  • ½ łyżeczki przyprawy piernikowej / 1/2 tsp ground mixed  spice ( the same spices which you use to make gingerbread) 
  • 4 łyżki cukru trzcinowego Muscovado / 4 tbsp  Muscovado sugar
  • 30 ml oleju / 30 ml sunfower oil
  • 125 ml mleka roślinnego / 125 ml non-dairy milk
  • 8 borówek amerykańskich i cukier trzcinowy do posypania / 8  blueberries and cane sugar to sprinkle

Do miski wsypać suche składniki, dodać olej i mleko. Wyrobić ciasto, rozwałkować je na grubość 2 cm i przy pomocy szklanki o średnicy ok. 6 cm wykroić ciasteczka. Ułożyć je na blasze wyłożonej matą silikonową lub papierem do pieczenia. W środku zrobić wgłębienia, ułożyć borówkę i oprószyć cukrem 
trzcinowym. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 220 st. C o piec ok. 12-15 minut.

First mix together all dry ingredients, then add oil and milk. Knead the dough until it's smooth.Turn the dough out onto a floured surface and press it down. Use a 6 cm round biscuit cutter to cut the dough into circles. Transfer the scones to the baking sheet. Then, using your thumb, make an indentation in the middle of each scone. Fill each indentation with a bluberry and sprinkle with sugar. Bake for about 12-15  minutes in 220 degrees C or until golden .


Soundtrack: RIOTS NOT DIETS with the song: "beautiful times"! 

7 komentarzy:

  1. U mnie borówki amerkańskie nigdy długo nie przetrwały. Wcinam je same:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! Niedawno myślałam nad wegańską wersją scones, ale mnie wyprzedziłaś :).

    OdpowiedzUsuń
  3. ja jestem zachwycona. bo są borówki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Scones... Miałam dzisiaj na śniadanie. ;) Uwielbiam te bułeczki i wiedz, że następnym razem zrobię je właśnie tak - z borówkami!

    Pozdrawiam
    yummymorning.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Informuje ,że twój blog został wyróżniony wśród moich

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam nadzieję że się nie obrazisz iż dodałam adres twojego bloga do linków na mojej stronie które warto odwiedzić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. dzięki za wyróżnienie i oczywiście możesz mnie linkować! :)

    OdpowiedzUsuń