wtorek, 8 marca 2011

Pasta.... "jajeczna" :P

Pasta "jajeczna" bez grama jajka. Pewnie myślicie: ale jak to? Tym przepisem udowadniam, że można... wszystko, jak się tylko tego chce:) Przepis jest prosty, jedynym wyszukanym składnikiem jest czarna sól, którą można dostać w sklepach z jedzeniem orientalnym. Ja kupiłam moją w Barcelonie i z tego, co pamiętam kosztowała gorsze. 
Czarna sól jest dość istotnym składnikiem, ponieważ to ona nadaje paście jej "jajeczny" charakter. Spróbujcie! Polecam serdecznie!


składniki:
  • ok 120-150 g tofu
  • 1/2 puszki kukurydzy
  • 1/2 awokado
  • 3 łyżki oleju z pestek winogron
  • szczypta asafetydy ( można zastąpić kawałkiem cebuli i czosnkiem :P) 
  • 1/2 łyżeczki kurkumy
  • 3/4 łyżeczki czarnej soli
  • pieprz do smaku
  • odrobina soku z cytryny
Wszystkie składniki wymieszać w blenderze do uzskania gładkiej pasty. Gotowe.


Idealna na kanapki, jako dip do warzyw. I dla babci, która ma za wysoki cholesterol! :P

Na śniadanie jem tosta z pastą i kiełkami, słucham Tegan & Sara i myślę o słowach poniższej piosenki... Ja za dużo myślę, za dużo analizuję. Znów jeżdżę rowerem i już kilka razy udało mi się cudem uniknąć wypadku. Wszystko przez to, że myślami ciągle jestem gdzieś indziej... 


9 komentarzy:

  1. Intrygujące:), ale chętnie bym spróbowała:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Maddy, koncentruj się! Pomyśl też o odwiedzeniu mnie! A jak już przyjedzisz, to przywieź czarną sól i zrobimy razem tą pastę :)

    Pozdro Sis!

    OdpowiedzUsuń
  3. spisuję i przygotowuję na pewno!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe połączenie :) o rowerowych szaleństwach marzę ale jak na razie zbyt marznę :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja chcę! A nawet nie mam czasu iść do sklepu po tofu czy awokado... Uważaj z tym rowerem, dzisiaj widziałam na Kaponierze rowerzystkę która bezczelnie na czerwonym jechała przez środek ronda i aż mnie krew zalała, bo potem kierowcy psioczą na rowerzystów. Wina leży po obu stronach. No i życia szkoda, i zdrowia.
    Wracając do pasty, jedna z tych rzeczy jakich mi brakuje, więc też zapisuję i postaram sie niedługo spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  6. Soja i kukurydza sa modyfikowane genetycznie.Takze dziekuje ale nie skorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  7. a powietrze jest zanieczyszczone - nie oddychaj.
    przepraszam, ale nie mogłam się powstrzymać :)

    OdpowiedzUsuń