poniedziałek, 28 lutego 2011

Babeczki z syropem klonowym i kremem orzechowym.


"W człowieku tkwi nieodparta potrzeba bycia akceptowanym. 
Za wszelką cenę musicie jednak zaufać tym cząstkom waszej osobowości, które wyróżniają was spośród innych i sprawiają, że jesteście niepowtarzalni.
 Nawet jeśli wyróżniająca was cecha jest dziwna czy nieakceptowana. 
Frost powiedział kiedyś tak:
Gdy stanąłem w lesie na rozstaju dróg,
Podążyłem tą mniej uczęszczaną,
I wiedziałem, że to znaczy już,
Że jest inaczej." ("Stowarzyszenie umarłych poetów")

Wróciłam. Powyższy cytat biorę sobie głęboko do serca, a nadchodząca wiosna powinna być dobra. Plany sportowe jakie miałam nie zostały w pełni zrealizowane, ale pogoda nie sprzyjała, a ze mnie straszny zmarzluch, toteż wolałam się zaszyć z książką w ciepłym domu, z kubkiem herby pod ręką. Oczywiście joga była :) i dużo spacerów. Nad morze się nawet wybrałam. I masa myśli plątała się gdzieś bardziej po prawej półkuli tzn. więcej emocji niż logiki w tych myślach było. Jeszcze mi hulają po głowie. Cieszę się, że wróciłam Poznania.  Cisza, spokój jaki miałam u rodziców to nie dla mnie . Chyba nie umiem tak żyć. Jeszcze. Pośpiech, stres, obowiązki - może uciążliwe - ale chyba mniej niż bycie sam na sam ze sobą. 

Znowu zmieniłam kolorystykę i czcionkę na blogu, ale ciągle coś mi nie gra, gdy na niego patrzę.

Na osłodę: babeczki z syropem klonowym z orzechowym kremem. 



Składniki:
  • 1/2 szklanki mleka sojowego
  • 1/2 łyżeczki octu balsamicznego
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1/2 szklanki mąki pszennej razowej
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1/4 łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej
  • 1/2 szklanki syropu klonowego
  • 1/3 szklanki oleju rzepakowego
  • 2 łyżki cukru trzcinowego
  • 1 /2 łyżeczki cukru trzcinowego z prawdziwą wanilią
Połącz mleko z octem i odstaw na kilka minut, aby zgęstniało. W drugiej misce wymieszaj mąki, proszek do pieczenia, sodę i gałkę. Do tak przygotowanej mieszanki wlej mleko, syrop klonowy i olej. Dodaj cukier trzcinowy i waniliowy. Porządnie wymieszaj. Wypełnij foremki do muffinów w 3/4 wysokości. Piecz w temp. 180st.C ok. 18- 20 minut. 

Składniki na krem:
  • 1 szklanka mleka sojowego
  • 2 łyżki cukru trzcinowego
  • 1 opakowanie budyniu śmietankowego
  • 1/2 kostki vgn margaryny
  • 1 łyżeczka aromatu migdałowego
  • 2 łyżki zmielonych orzechów włoskich
  • 2 łyżki zmielonych migdałów
1/2 szklaki mleka ugotować z cukrem. Pozostałą 1/2 wymieszać z budyniem. Połączyć z gotującym się mlekiem i mieszać, aż powstanie jednolity budyń. Wystudzić tak aby budyń i margaryna miały zbliżoną temperaturę. Margarynę utrzeć z aromatem migdałowym i orzechami. Stopniowo dodawać łyżka po łyżce budyniu i ucierać do czasu aż uzyskamy gładki krem. 

Szprycą nakładamy go na muffinki i zdobimy wg własnych fantazji :)


Soundtrack :


10 komentarzy:

  1. ładny cytat i ładne babeczki.
    może niebawem i ja się wreszcie nad morze wybiorę.. w końcu mam tak blisko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dużo "egzotycznych" składników. To musi być uczta dla nosa i podniebienia.

    OdpowiedzUsuń
  3. 'Stowarzyszenie umarłych poetów' - i wiadomo już wszystko. Cudowna...

    A babeczki pełne smakowitości.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak coś czułam, że już dziś powrócisz :)
    Właśnie piję kawę po całym dniu ćwiczeń ze studentami i chętnie bym do niej dojadła taką babeczkę.
    przypominam o odebraniu przypraw dla mnie w wolnej chwili :)
    Pozdrawiam Siostro!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jej, po samych składnikach brzmi pysznie!
    A , i jeszcze jedna rzecz: czcionka ładna, ale ciężko się czyta. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja bym bardzo chciała taką babeczkę...:)

    OdpowiedzUsuń
  7. ale pyszniaste babeczki:)

    OdpowiedzUsuń
  8. i kto by pomyślał, że jedna babeczka może mieć w sobie takie pysznie smaki? :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie patrzę jak rosną w piekarniku! Jeszcze 8 minut i będzie. pozdr Głowa (senior)

    OdpowiedzUsuń
  10. Głowa, Ty mi lepiej napisz jak wyszły i smakowały, a nie odliczaj czas pieczenia. :P
    Nie, no żartuję! :P Jaram się jak znajomi sięgają do przepisów z tego bloga. Pozdr666!

    OdpowiedzUsuń