czwartek, 23 grudnia 2010

Kruche ciasteczka cynamonowe z żurawiną!!

Na moim blogu w tym miesiącu zrobiło się ciasteczkowo jak nigdy. Przed wyjazdem do domu na święta postanowiłam trochę poeksperymentować, tym bardziej, że lewa półkula mojego mózgu zaczęła odmawiać współpracy:). Kolejna propozycja po ciastkach cytrynowych, kokosowych i piernikach to ciastka cynamonowe z żurawiną. Podoba mi się to, że nie są one takie słodkie jak pierniki. Jeżeli ktoś woli słodszą wersje to proponuję posypać je cukrem pudrem lub polukrować. I git! 
Składniki:
  • 3 szklanki mąki
  • szczypta soli
  • 1 i 1/2 łyżeczka cynamonu
  • 150 g wegańskiej margaryny
  • 3/4 cukru pudru trzcinowego
  • 1/4 szklanki oleju
  • 1/4  szklanki ciepłej wody
  • paczka suszonych żurawin
Margarynę utrzeć z olejem, wodą, cukrem. Następnie dodać cynamon i sól. Stopniowo wsypywać mąkę. Pod koniec wsypać żurawiny i ugnieść ciasto. Włożyć je na 0,5 godziny do lodówki. Stolnicę/blat przyprószyć mąkę. Rozwałkować ciasto i wycinać dowolne kształty. Piec w temp. 180 st. C przez ok 12-15 minut, na złoty kolor. :) 


Czasami prześladują mnie piosenki, ostatnio jest to ta poniżej. Dlatego teraz ja Was nią pomęczę! HA! a co tam :)

2 komentarze:

  1. Wyglądają tak... warstwowo. Podoba mi się to ogromnie!

    Świąteczne pozdrowienia! :)

    OdpowiedzUsuń