wtorek, 21 grudnia 2010

Kokosowe ciasteczka z czekoladą

Przepis na poniższe ciasteczka dostałam kiedyś ( dawno, dawno temu) od znajomej. Nigdy go nie zrealizowałam i niedawno, kiedy przeglądałam stare książki, wpadł mi w ręce. Jestem maniaczką kokosu, wiec lekko zmodyfikowałam przepis na wegański i wyszły bardzo smaczne ciasteczka. Mam ferie, więc chodzę po domu w piżamie, czytam książkę, słucham muzyki i obmyślam niecne plany. Cieszę się, że nie muszę nigdzie wychodzić, mogę zrobić sobie Cafe Latte na drugie śniadanie i przegryźć ciastko kokosowe z czekoladą. Przepis na nie znajdziecie poniżej. Ostatnio jestem strasznym leniem. I dobrze mi z tym.




Składniki:


  • 1,5 szklanki mąki
  • 1 szklanki cukru trzcinowego
  • 200 g margaryny wegańskiej
  • 1/2 szklanki wiórków kokosowych
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1 cukier waniliowy
  • 1/2 szklanki wegańskich groszków czekoladowych do pieczenia 
Margarynę z cukrem i cukrem waniliowym zagnieść w misce na jednolitą masę. Dodać proszek, sodę, wiórki kokosowe i ponownie zagnieść. Stopniowo dodawać mąkę. Na koniec wymieszać z groszkami. Powinno powstać gładkie ciasto. Uformować niego dwa wałki o średnicy  ok. 4-5 cm, włożyć je do lodówki na minimum pół godziny. Pokroić następnie w cienkie plasterki. Piec w nagrzanym do 180st. C, 10-12 min na złoty kolor. 


Soundtrack: Juggling Jugulars - "Propaganda Immunity" 

3 komentarze:

  1. Pysznie wyglądają ! Ja też lubię kokosowe smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam, mniam! u nas też od wczoraj ciasteczkowo :) Widzimy się jutro Sis!

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja mam chorobowe! myślę, że można to uznać za duży plus wycieczki do stolycy. ten stos ksiunżek i gazyt się do mnie szczerzy z podłogi przy łóżku :)

    OdpowiedzUsuń