sobota, 6 listopada 2010

Muffinki dyniowe z kaszą jaglaną. You can take my heart...

Odkąd wyposażyłam swoją kuchnię w foremki do muffinów w kształcie serc, używam ich przy każdej możliwej okazji. :) 


Przepis na poniższe muffiny znalazłam u Komarki. Oczywiście pomysł takiego wykorzystania mojej ukochanej kaszy jaglanej wydał mi się tak fantastyczny, że niemal od razu obmyśliłam, jak zwykłą recepturę przechrzcić na wegańską. Wyszły mi za pierwszym razem. Są ekstra! Kasza, która rzeczywiście nabiera orzechowego aromatu jest chrupiąca, a takie muffinki można jeść i jeść i jeść... Polecam!!


Składniki:
  • 1/2 szklanki kaszy jaglanej
  • 1 szklanka dyniowego pure
  • 1 szklanka mleka sojowego
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1 łyżka octu balsamicznego
  • 5 łyżek oleju
  • 1/3 szklanki cukru trzcinowego
  • 1/3 szklanki dark muscovado
  • 1 szklanka mąki pszennej białej
  • 1 szklanka mąki pszennej razowej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 0,5 łyżeczki sody
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1/4 łyżeczki zmielonej gałki muszkatołowej
  • 1/4 łyżeczki zmielonych goździków
Kaszę opiekamy przez 10 minut w piekarniku nagrzanym do temperatury 200 st.C mieszając co jakiś czas, ażeby się równo uprażył.
Mleko sojowe mieszamy z sokiem z cytryny i octem i odstawiamy na 10 minut. Po tym czasie dodajemy pure z dyni i olej. Mieszamy mikserem. Wsypujemy jeden i drugi cukier i ponownie miksujemy. Na koniec dodajemy mąki wymieszane z proszkiem do pieczenia, sodą i przyprawami. Dodajemy uprażoną kaszę jaglaną i dokładnie mieszamy, ażeby składniki dobrze się ze sobą połączyły. Przelewamy do 12 foremek na muffinki i pieczemy przez 20 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 st.C.




Soundtrack: Ida Maria - Fortress Round My Heart -z naciskiem na: "Where Ever You Go"

7 komentarzy:

  1. przecudne babeczki.
    zafascynował mnie owy przepis.
    romantyczka udająca inną? znam to, jednakże... przed swą drugą połówką nie umiałam tego ukryć. i cieszę się z tego.
    ważne jest, aby w każdej sytuacji być sobą.

    OdpowiedzUsuń
  2. sliczne muffinki:) a dodatek kaszy jaglanej bardzo mnie ciekawi:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ślicznie wyrosły! Ostatnio eksperymentuję z muffinkami i kaszą, więc chętnie wypróbuję ten przepis, tym bardziej , że z dynią :)

    Jak tam wczorajsze pokazy pieczenia?

    OdpowiedzUsuń
  4. ekstra! frekwencja taka, że jakby przyszło więcej osób to byśmy się tam nie zmieścili :)

    http://www.mmpoznan.pl/14322/2010/11/7/weganie-piekli-w-poznaniu?category=news

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo interesujący pomysł z dodaniem jaglanki!

    OdpowiedzUsuń
  6. Cieszę się, że Ci smakowały :) Sama chętnie wypróbuję wersję wegańską, bo jestem bardzo ciekawa, czy bardzo różni się smakiem. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń