piątek, 23 lipca 2010

Rogale drozdzowo-owsiane pieczone poznym wieczorem...

Drożdżowe rogaliki to moja domena. Szczególnie podczas wakacji często piekę je późnym wieczorem, żeby rano można sobie je przegryźć do porannej inki. Ja jestem zadowolona, bo wyżyję się w kuchni i rodzinka, przyjaciele czy mój drogi życiowy partner też się cieszą, bo zaczynają dzień od czegoś pysznego! Mniam!


Składniki:

  • 1,5 -2 szklanki maki pszennej
  • 1 szklanka maki owsianej
  • 0,5 szklanki mleka roślinnego
  • 50 g drożdży
  • 0,5 szklanki cukru trzcinowego
  • 0,25 szklanki oleju
  • ulubiony dzem
  • oliwa z pestek winogron do smarowania blachy
  • sezam niełuskany do posypania

Pokruszone drożdże zasypać cukrem i poczekać, aż się rozpuszczą. W tym czasie podgrzać mleko. Zalać drożdże ciepłym mlekiem i odstawić na 30 minut, aby zaczyn zaczął pracować. Następnie przesiać mąki, wlać olej i ugnieść ciasto. Jeżeli Sprawdź pisowniębędzie się kleić dodać jeszcze odrobinę mąki. Ciasto przykryte ściereczką odstawić na godzinę. Wyrośnięte ciasto uformować w dwie kule i rozwałkować z nich placki. Wycinać trójkąty(po 4 z każdego placka), nałożyć ulubiony dżem i zwijać rogaliki. Posmarować je oliwa i posypać sezamem. Odstawic jeszcze na 15 min. Piec przez 15 min. w temp. 180st.C.



Smacznego!

8 komentarzy:

  1. rogaliki- to coś co kocham;D ale jakoś ostatnio przerzuciłam się z drożdżowych na krucho-drożdżowe, choć i jedne i drugie są pyszne;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Dodaje do zakładek i robię w najbliższym czasie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. takie słodkie rogaliki i zimna inka.. wymarzony poranek.

    OdpowiedzUsuń
  4. lubię te Twoje drożdżowe wypieki :) a już szczególnie do śniadanka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. a ja lubię robić cista, rogalki i bułeczki na drożdżach... Myślę, że na urodzinki maleństwa też będą rogaliczki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. myślę, że będą mu smakowały :)

    OdpowiedzUsuń