środa, 30 czerwca 2010

Podwójnie waniliowy deser z truskawkami

Sezon truskawkowy powoli się kończy, ale zaczął się czas jagód i poziomek, później będą maliny, a we wrześniu jeżyny. Między czasie podjadać będziemy porzeczki i borówki amerykańskie. Deser, który przygotowałam będzie idealny z każdymi z wymienionych przeze mnie owoców. Ponieważ truskawki powoli się kończą, postanowiłam jeszcze jednak nacieszyć się ich smakiem. Na jagody mam jeszcze czas...
Ciasto waniliowe:
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1/4 szklanki cukru trzcinowego
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego z prawdziwą wanilią
  • 1/4 szklanki oleju
  • 1/2 szklanki mleka roślinnego
  • 1 łyżeczka aromatu waniliowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Wszystkie składniki dokładnie wymieszać, przelać do małej keksówki wysmarowanej olejem i piec przez 35-40 min. w temp. 180 st. C.

Krem waniliowy:
  • 1/2 szklanki mleka roślinnego
  • 1 i 1/2 szklanki oleju roślinnego o neutralnym smaku ( oliwa z oliwek odpada :))
  • 5 łyżeczek cukru trzcinowego
  • łyżeczka cukru waniliowego z prawdziwą wanilią
Do naczynia wsypać cukier i cukier waniliowy i zalać mlekiem. Miksować kilka minut na najwyższych obrotach, aby możliwie jak najbardziej spienić mleko. Następnie ustawić mikser na najniższe obroty i stopniowo wlewać olej cały czas miksując. Miksować kilka-kilkanaście minut do czasu, aż masa zgęstnieje, ale nadal będzie miała lejącą konsystencję.

Deser ( 4 małe porcje):
  • 1/2 ciasta waniliowego
  • 1/2 kg umytych i obranych z szypułek truskawek
  • krem waniliowy wg podanego wyżej przepisu
Przygotowujemy 4 pucharki lub miseczki. Układamy warstwami kolejno : pokruszone ciasto, truskawki pokrojone w ćwiartki i sos. Czynność powtarzamy do czasu aż skończą się składniki.
( ja ułożyłam dwie warstwy)

Łyżeczki w dłonie i zajadamy!

Smacznego!

10 komentarzy:

  1. Pyszny deser na zakończenie sezonu truskawkowego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, krem brzmi niesamowicie!
    Cały deser - podwójnie waniliowy w dodatku - musi być pyszny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie się zapowiada ten deser :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Spoko Sis, Zrobimy sobie jak kiedyś wpadniesz, no może juz nie z truskawkami, ale może z jagodami...

    OdpowiedzUsuń
  5. To ja wpadnę na deser, jak wrócę z Kaszub :)

    OdpowiedzUsuń
  6. a wpadaj kiedy chcesz :) czekamy w każdym razie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam według Twojego przepisu i zakochałam się w tym deserze :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. W takim razie ten deserek ma już przynajmniej 2 fanki :)

    OdpowiedzUsuń