poniedziałek, 31 maja 2010

SOS GRZYBOWY Z POMIDOROWYM POSMAKIEM


Kiedy patrzę w kalendarz uświadamiam sobie, że wiosna w pełni. Kiedy patrzę za okno wydaje mi się, że mój kalendarz jest otwarty na niewłaściwej stronie. Deszczową jesień mamy tej wiosny. Hmm... Nic na to nie poradzę. Narzekać już nie będę na pogodę, bo tak naprawdę jest ona moim najmniejszym zmartwieniem. Na imieniny dostałam piękne czarne kalosze w kolorowe groszki, więc na punx pikniku we Wrocławiu nie utonę w błocie :)
Z racji pogody postanowiłam zrobić taką jesienną potrawę. Jesienną, ale zawsze wprawiającą mnie w dobry nastrój! Sos grzybowy! Mniam.. mniam... Jutro będzie bardziej wakacyjnie.
Składniki:
  • 30 g suszonych grzybów
  • 1 mała biała cebulka
  • 3 ząbki czosnku
  • 3 łyżki oleju z pestek winogron
  • 1,5 szklanki wywaru z grzybów
  • 2 łyżki maki pszennej
  • 200 ml śmietanki sojowej
  • 80 g przecieru pomidorowego
  • sól i pieprz do smaku
  • natka pietruszki
Grzyby namaczamy w wodzie przez godzinę, następnie gotujemy je przez 15 min w osolonej wodzie. Odsączamy, pozostawiając 1,5 szklanki wywaru na bazę do sosu. Na patelni rozgrzewamy olej, szklimy posiekaną cebulkę. Po chwili dodajemy zmiażdżony czosnek. Chwile smażymy. Dodajemy odsączone grzyby i dusimy razem z cebulą i czosnkiem przez chwilę. Zalewamy je szklanką wywaru. W 1/2 szklanki wywaru rozprowadzmy 2 łyżki mąki i ostrożnie mieszamy z zawartością patelni. Powstały sos łączymy ze śmietanką i przecierem. Przyprawiamy do smaku solą i pieprzem. Natkę pietruszki drobno siekamy i mieszamy z sosem na chwilę przed podaniem, żeby nie stracić witamin:). Sos najlepiej smakuje z kaszą gryczaną.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. gryczana kasza z sosem zawsze mi smakuje

    marzę o kaloszach

    OdpowiedzUsuń
  2. tylko dlaczego ten sos mi taki zółty na tym zdjęciu wyszedł?? może wszechobecny pomarańczowy kolor w kuchni mojej mamy daje taką poświatę? :P

    OdpowiedzUsuń