piątek, 2 kwietnia 2010

SAUDYJSKIE ROŻKI

Czasem szperam po niewegańskich blogach w poszukiwaniu wegan przepisów lub takich, które z łatwością mogę przerobić. Szukam inspiracji oglądając zdjęcia i czytając opisy dań. Kiedyś natrafiłam na saudyjskie rożki z ciasta francuskiego na blogu "mniam...mniam..." i pomyślałam, że to jest coś co może mi zasmakować. Nie myliłam się za bardzo. Przepis delikatnie zmodyfikowałam według swoich potrzeb i gustów i w chwilach, gdy mam ochotę na słodkie i kaloryczne to mam go pod ręką :)
Składniki:
  • opakowanie gotowego wegańskiego ciasta francuskiego
  • 1 szklanka wody
  • 5 dużych łyżek mleka roślinnego w proszku
  • 2 łyżki cukru trzcinowego
  • 2 łyżki kaszy manny
  • 2 łyżki mąki kukurydzianej
  • cukier waniliowy
Mleko rozpuścić w wodzie, podgrzać, ale nie doprowadzać do wrzenia, dodać pozostałe składniki. Wymieszać. Powstała masa ma być bardzo gęsta, gęstsza niż budyń.
Ciasto pokroić na 12 kwadratów. Nakładać farsz i sklejać ciasto w trójkąty.
Piec w 200 st. C, aż rożki nabiorą złotego koloru, czyli ok. 20 minut.
Podczas, gdy ciastka się pieką, rozpuszczamy w 1/8 szklanki cukru w 1/8 szklanki wody i kilkoma kroplami soku z cytryny.
Powstałym syropem delikatnie smarujemy ciastka zaraz po wyciągnięciu z piekarnika. Nie używamy go za dużo, aby ciastka za bardzo nie rozmiękły.

Smacznego!!

4 komentarze:

  1. super! muszę spróbować po Śwętach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ciasto francuskie daje tyle możliwości.. :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Azzahar: jest, jest! polecam!

    Asieja: co do ciasta francuskiego, to faktycznie jest bardzo praktyczne!

    OdpowiedzUsuń