czwartek, 7 stycznia 2010

KREM CZEKOLADOWY Z OWOCAMI


Przyznam się, że początkowo miałam robić zupełnie coś innego, ale nie mam czasu, aby zebrać potrzebne składniki, dlatego znowu stworzyłam coś swojego. Najwyraźniej przygotowania do egzaminów obudzą we mnie kulinarnego artystę ;)

Składniki:
  • 300 g sera tofu
  • 150 ml czekoladowego mleka sojowego
  • 2 - 3 łyżki brązowego cukru
  • opcjonalnie 1 łyżka syropu klonowego
  • garść suszonych czerwonych owoców: wiśnie, czereśnie, żurawina, truskawki, jagody
  • 50 g gorzkiej czekolady
  • po dwie łyżki jagód i malin z syropu
Ser miksujemy z mlekiem. Słodzimy cukrem i syropem. Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Energicznie mieszamy z masą z tofu. Dodajemy suszone owoce. Krem wkładamy do dwóch pucharków lub wysokich szklanek. Każdy zdobimy łyżką malin i łyżką jagód.
Zajadamy, bo potrzebujemy duuużo energii :P.

10 komentarzy:

  1. Przygotowania do egzaminów budzą artystę... bo kiedy przyjdzie nauka to nawet sprzątanie jest bardzo interesujące,a jeść i pić chce się 5 razy częściej niż normalnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. widzę, ze mój ostatni deser był dla Ciebie inspiracją :)

    OdpowiedzUsuń
  3. czesto takie geste koktajle sobie robie :) mistrzem jest domiksowanie mango albo banana zamiast czekolady. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właściwie nazwa "czekoladowy twarożek" byłaby bardziej adekwatna...

    OdpowiedzUsuń
  5. a właśnie z domiksowanymi owocami byłoby ekstra śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja czesto na uczelnie zabieram mix tofu + owoce + kasza jaglana/płatki ryżowe. polecam mega ;]

    a taki twarożek świetnie sprawdza się na muffinach, wrzucałam kiedys foty na bloga. ale trzeba zrobić mega gęsty to potem czekolada jak bedzie zastygać fajnie zwiąże całośc

    OdpowiedzUsuń
  7. Z takim deserem pod ręką żaden egzamin nie straszny!

    OdpowiedzUsuń
  8. Widzę, że szklanki z Ikei rządzą:)

    OdpowiedzUsuń
  9. jedyne jakie mam w chacie, nie będę wybrzydzać ;/. Wolalabym mieć inne, nie reklamując nieczego nieświadomie, tym bardziej sieciowych supermarketów, jak ikea .

    OdpowiedzUsuń