sobota, 3 października 2009

PYSZNE MUFFINKI CZEKOLADOWE

Przygotowanie pysznych ciastek na podwieczorek nie musi być skomplikowane i wymagać od nas ogromnego nakładu pracy i czasu. Zrobienie tych muffinów zajmuje mi około 10 minut plus około 20 minut pieczenia w piekarniku.


  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • 3 łyżki gorzkiego kakao
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 1 czubata łyżeczka sody
  • 1 szklanka mleka sojowego czekoladowego
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1/2 szklanki oleju
  • 4 kostki gorzkiej bezmlecznej czekolady

Zmieszaj w misce mąkę, kakao, cukier, sodę, cukier waniliowy, dodaj szklankę mleka, olej i sok z cytryny. Przy pomocy drewnianej łyżki wymieszaj wszystko dokładnie, wetrzyj czekoladę. Ciasto może posiadać grudki. Warto też wrzucić garść bakalii ( orzechy, rodzynki, pokrojone suszone morele, wiórki kokosowe itp.). Ciasto wystarcza na około 12 muffinków. Pieką się około 20-25 minut w temperaturze 180st.C.
Upieczone i ostudzone ciastka można polać roztopioną gorzką czekoladą, aby nadać im bardziej czekoladowy aromat. Pycha.


Posted by Picasa

6 komentarzy:

  1. dziś wypróbowałam, wyszły pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. no super, bo mi już kolejne wersja muffinów chodzi po głowie i podejrzewam,że ich premiera będzie w sobotę na skłocie :P będą jesienne, ale zapachną gwiazdką :)

    OdpowiedzUsuń
  3. no i wyszły pyszne te kolejne muffinki :) a kiedy ich premiera na blogu?

    OdpowiedzUsuń
  4. niebawem, niebawem... na Rozbracie były drugą po zespołach gwiazdą wieczoru. Choć niektórzy fani kakao pozostają wierni czekoladowym muffinom, inni z kolei rzucili się na cisto ze sliwkami:) wrzuce na bloga jakies zdjęcia z tej masowej produkcji ciastek:P

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepis z daaawnych czasów, ale wypróbowałam ostatnio, więc skomentuję. ;) Także, bardzo proste i bardzo smaczne muffiny! Na pewno zrobię je jeszcze nie raz w sytuacji kryzysowej, bo naprawdę nie wymagają dużego wysiłku. :)
    Pozdr!
    C.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O rany... Nawet ja już nie pamiętałam, że je robiłam ;)

      Usuń