poniedziałek, 28 września 2009

Ciasto z galaretką :)

Choć o galaretkę wegetariańską w kraju nad Wisłą trudno, a jak nie trudno to drogo ;), jest ona szeroko dostępna w krajach leżących na zachód od rzeki Odry :) . Moje zapasy pochodzą z UK, skąd systematycznie dostarcza mi je moja siostra :) . Nie są może one najsmaczniejsze, ale ze świeżymi owocami i dobrym kremem dają radę.

Najprostsze i najszybsze, a równocześnie dość efektowne ciasto, które przygotowuję opiera się na kremie budyniowym i biszkopcie.




Biszkopt:
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1/2 - 3/4 szklanki cukru ( najlepiej trzcinowego)
  • 0,5 szklanki mąki groszkowej ( z ciecierzycy, soi lub zwyczajnie kukurydzianej)
  • 0,5 szklanki mleka sojowego/ryżowego/ orzechowego
  • 2 łyzki oleju
  • czubata łyżeczka sody do pieczenia
Mąkę groszkową ubijamy z mlekiem, następnie dodajemy cukier, a na końcu mąkę z sodą. Pieczemy w tortownicy lub foremce do tarty przez ok. 30 min w temperaturze 180 st.C.

Na pięknie zarumieniony biszkopt przygotowujemy masę budyniową z budyniu waniliowego i mleka sojowego, używając mniej więcej o połowę mniej mleka niż jest podane w przepisie na opakowaniu.
Budyniową masę równomiernie rozsmarowujemy na upieczonym i wystudzonym cieście.

Galaretkę przygotowujemy wg przepisu na opakowaniu. Masę budyniową pokrywamy warstwą owoców : z puszki lub świeżych. Świeże są niewątpliwie lepsze, gdyż są zdrowsze, zawierają mniej cukru, a są bogate w witaminy. Ponieważ sezon na maliny się jeszcze nie skończył gwarantuję, że będą one najlepszym wariantem.
Owoce na cieście polewamy chłodną, już lekko zastygniętą galaretką. Wkładamy do lodówki a później zjadamy... tylko nie za dużo, słodycze nie są za zdrowe...;)

3 komentarze:

  1. A czemu nie robisz swojej galaretki z agarem? Bezsmakowe, bezwonne, "bez-zwierzęce". Mało się tego daje i ścina każdy gęsty sok owocowy.
    Bezpieczne, jeśli nie używać za często.
    Można kupić w sklepach ze "zdrową żywnością". Ja kupuję online, bo taniej.
    Pozdrawiam,
    Julka

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś ktoś odradził mi agar, a siostra regularnie dostarcza mi galaretki vegan z UK, wiec kase w sklepach ze zdrową żywnością mogę spokojnie wydac na coś innego :P

    OdpowiedzUsuń
  3. dlaczego nigdy nie scina mi sie galaretka a ciescie?:( zawsze wsiąka :(

    OdpowiedzUsuń